Första packningen CHECK!

Efter att vi alla vilat upp oss och fått i oss lite middag fick vi lust att hämta lite flyttlådor hos Niklas farbror. Vi fick hämtat en del jättebra och stabila lådor, nästa steg är att besöka ICA Maxi då och då och fixa lite bananlådor :)
När vi insett att lådorna inte fick plats i vår bil fick vi låna gammelfarmor Siws bil. Jag och Bastian väntade hemma hos henne medans Niklas körde hem lådorna, självklart blev det fika, MUMS. När Niklas kom tillbaka lämnade vi lillen hos gammelfarmor en stund och promenerade bort till vårat nya hem (vilket tog 1 minut). Gick rättare sagt förbi det, vi skulle hälsa på en vän som bor alldeles granne med det nya hemmet. Jag ville så gärna se hur lägenheten såg ut inuti (var i Stockholm när Niklas gick på visning) så nu tog vi tillfället i akt. Hon har en exakt likadan lägenhet som den vi skall flytta in i, så det var suveränt att kunna se den möblerad. JAG VILL FLYTTA NU! Det var så fint, gud vad vi kommer trivas där!!!
När vi kikat runt en stund gick vi tillbaka till vår lille och gammelfarmor. Där bjöds det på pannkakor till kvällsmat, och som vanligt var vår lille solstråle hungrig så han fick smaka lite med :)

Nu är vi hemma och har till och med orkat packa 4 flyttlådor fulla! Är iofs inte så svårt att fylla dom, så jääääkla mycket böcker som min man äger. Fy, känner nog ingen människa som har mer tråkiga bäcker än honom.
Nåväl, det känns bra att ha kommit igång lite, vi har lite fler kartonger som skall fyllas och det har jag väll tänkt sysselsätta mig med nu i veckan när Niklas jobbar.

Det stora minuset med att börja packa tidigt är att det ser så nedrans tråkigt ut hemma, men förhoppningsvis överlever jag. Skönare att packa i tid än att stå där sista vecka och vara tvungen att göra allt när man egentligen inte orkar.

Nu skall jag sova, min make har tjatat på mig ett tag nu.

God Natt





Kom ihåg mig?

(publiceras ej)





RSS 2.0